niedziela, 25 września 2016

Moje sposoby na naukę


Hej! Rok szkolny się zaczął, zaczęły się zadania domowe, sprawdziany i pytanie. Dzisiaj chcę pokazać Wam to, jak się uczę, jakie mam "hacki", żeby uczyć się szybciej i lepiej. Nie jestem jakimś ekspertem w tej dziedzinie, ale wzięłam się za naukę i wszystko mam bardziej przejrzyste i lepiej mi się przygotowywać.
#1 Skup się na jednym temacie 
Nie dużo zrobisz, jeżeli przez jeden dzień będziesz chciał wkuć na przykład słówka od polityki, przez gotowanie do medycyny. Poświęć czas na utrwalenie jednego tematu - to na pewno da więcej. 

#2 Notatki na naukę języka 
Zapisuj listę zakupów, zadania, listę rzeczy do zrobienia itp, w języku którego się uczysz. Pomoże Ci to zapamiętać słownictwo, które przyda Ci się w życiu codziennym. 
Ja pozmieniałam też języki w telefonie i komputerze na angielski, bo to więcej takich pospolitych słówek.

#3 Nie wkuwaj na siłę, rób przerwy
3Z(Zakuć, Zdać, Zapomnieć)? Potem jak przychodzi co do czego to jest luka. Dlatego podejdź do tego na spokojnie, nie stresuj się, nie powtarzaj sobie co 10 minut "I tak się nie nauczę". Druga sprawa - lepiej zrobić 3 sesje po 30 minut, niż jedna na półtorej godziny. Umysł trochę się odświeży i posegreguje informacje.

#4 Zapisuj sprawdziany, powtórki, wszystko na co trzeba się przygotować
Kalendarz od dłuższego czasu jest moim przyjacielem. Mam tutaj wszystko zapisane, mogę go otworzyć i wiem, z czego się nauczyć, z czego będzie sprawdzian i jakie mam zadanie. Nie muszę przez to szukać niczego w zeszycie i niczego nie zapominam.
#5 Grupuj!
Mam rozszerzony angielski - nie, nie wiem co mi strzeliło - i chcąc nie chcąc muszę się go systematycznie uczyć. Przynajmniej moja nauczycielka na lekcji podaje gramatykę, słownictwo, regułki itp. Dlatego ja na każdej lekcji na środku piszę sobie: GRAMMAR, VOCABULARY. Tak, żeby łatwiej mi było się w tym odnaleźć.
#6 Przekąska podczas nauki
Chyba wiemy jak to jest. Zaczynasz się uczyć i zaczynasz być głodny, chce Ci się pić. Dlatego przygotuj sobie miseczkę z owocami i bakaliami, weź jakiś sok. Chipsy i cola? No nie za bardzo, będziesz się czuł ociężale i jedyne na co będziesz miał ochotę to iść spać. Nie zakazana jest czekolada. Coś słodkiego zawsze się przyda.
#7 Mózg zapamiętuje bodźce
Przynajmniej u mnie to się sprawdza. Kiedy się uczysz (na przykład na sprawdzian), popsikaj sobie nadgarstki ulubionymi perfumami lub żuj gumę. Przed testem zrób to samo. Po prostu mózg będzie kojarzył zapach i smak z wiadomościami.

#8 Nie musisz być we wszystkim najlepszy!
Zarywasz nockę, żeby dostać 5 ze sprawdzianu z historii, a daty i te wszystkie inne pierdoły nie wchodzą Ci do głowy? Haha, mi też nie. A jestem na rozszerzonej historii. Pomocy. Ale prawda jest taka, że nie musisz mieć z wszystkiego 5 i 6! Odpuść trochę, bo się skończysz.

#9 Korzystaj z wielu źródeł
Jestem w liceum i praktycznie na każdym przedmiocie słyszę "to było w gimnazjum, nie będziemy marnować czasu". Dlatego sięgam często po stare zeszyty. Tutaj akurat biologia, DNA, RNA i inne takie. To miałam w trzeciej klasie, więc sięgam po zeszyt i przypominam sobie to, co było, pomagam sobie pisząc zadanie i tak dalej. Takie zostawienie sobie zeszytu bardzo pomaga.
#10 Rób sobie dodatkowe notatki
Punkty z zeszytu nie zawsze mi wystarczają. Mam zapisaną datę, wydarzenie i tyle. A potem czytaj cały rozdział do pytania. Dlatego mam segregatory, gdzie spisuję sobie w punktach lekcje. Potem czytam to kilka razy i w głowie mam najważniejsze informacje. Dodatkowo pisząc sobie daty, zapamiętuję je.
#11 Ozdób zeszyty
Nie chce mi się uczyć z zeszytów nieozdobionych, nudnych albo takich typowych, tematycznych. Kiedy mam zrobione po swojemu, tak jak mi się podoba i wiem, że nikt nie będzie miał takiego samego, aż chce mi się usiąść do nauki. A takie coś to tylko wydrukować i nakleić.
#12 Koloruj notatki
Większość z nas jest wzrokowcami i zapamiętuje to, co widzi. Ja zaznaczam schematy, definicje i tego typu rzeczy kolorowymi długopisami, kredkami i robię odstępy, żeby nic mi się nie zlewało i żebym mogła się lepiej uczyć. Staraj się też pisać czytelnie. Nic nie denerwuje bardziej, niż szlaczki jak z przedszkola. Wtedy masz ochotę rzucić zeszytem o ścianę.
Do tego słuchaj nauczyciela na lekcji. W domu wystarczy tylko przeczytać notatkę i umiesz już większość. Ja wiem, że te plotki o koleżance z 1d są fajne, ale lekcja też jest, uwierz.
#12 Odstresuj się muzyką!
Czasami po prostu tego potrzebuję. Włączyć jakąkolwiek z moich ulubionych płyt i wtedy zacząć coś robić. Idzie mi szybciej i efektywniej. Niektórzy faktycznie wolą ciszę i spokój. Też mam takie dni, ale jak na złość włączam sobie muzykę i pomagam tym sobie.
Fangirluję to pierwsze zdjęcie, wygląda jakbym to napisała szminką omg.

Przypominam o konkursie z poprzedniego postu!

20 komentarzy:

  1. Lovely post dear!Have a great weekend! xx

    OdpowiedzUsuń
  2. O tym 7 punkcie nie miałam pojęcia i chętnie go wypróbuję^^ tym bardziej, że w tym tygodniu przede mną 3 sprawdziany;_; Resztę sposobów znam i długo z nich korzystam:D
    Pozdrawiam
    jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie się sprawdza i to swietnie!

      Usuń
  3. Wszystkie sposoby są mi dobrze znane, jednak do mnie nie przemawiają, może dzięki tobie w końcu je wypróbuję :D
    Świetny post, mendo ♥
    Ściskam ciepło, Mimmi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mendo :D

      Mam nadieję że jakoś Ci pomoge

      Usuń
  4. Naprawdę przydatne "life hacki", w zasadzie sama ich używam :)
    Cudowna jakoś zdjęć.

    MARTHA-ZAPRASZAM💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      A zdjęcia to telefon i vsco cam, można naprawdę dużo wyczarować!

      Usuń
  5. Przydatne bardzo sposoby sama z niektórych korzystam, zeszyty ozdabiam zeby miały to ''coś'' :D
    jeżeli chodzi o przekąski to podczas nauki jem coś słodkiego zeby mi tę naukę osłodziły! :D
    genialny wpis,zakochałam sie w blogu!

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Przekąska podczas nauki jest najlepsza! :)
    Bardzo przydatne, sama z własnego doświadczenia wiem, że pisanie listy zakupów w innym języku jest bardzo przydatne i dużo daje! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo na pewno skorzystam z kilku :3 Pozdrawiam http://nieidealnaaa4.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietne sposoby, szkoda ze nie bede mogla z nich korzystac bo juz skonczylam szkole :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne sposoby :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. niesamowite zdjęcia!
    ten sposób z perfumami i u mnie działa! dzięki temu zapamiętuje więcej i na dłużej :)
    Byłabyś chętna na wspólną obserwację? daj znać u mnie, jeśli tak ;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    https://igapaulina.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń