niedziela, 18 grudnia 2016

CIY: Gingerbread cookies


Jakie ciasteczka kojarzą się ze świętami? Oczywiście, że pierniczki. Uwielbiam je robić. To, jak leżą w piekarniku i czuję ten świąteczny zapach cynamonu i innych przypraw. Bezcenne. A potem lukrowanie, zabawa... uwielbiam to. Ale ostatnim razem jak je robiłam to mama nie chciała ich zjeść bo były takie ładne. Starałam się robić takie zdjęcia, żebyście coś zrozumieli. Także zapraszam na przepis!

Składniki:
❤mąka pszenna (500 g)
❤miękkie masło lub margaryna (120 g)
❤cukier puder (300 g)
❤płynny miód (200 g)
❤jajko (2 sztuki)
❤soda oczyszczona (1 łyżeczka)
❤przyprawa do pierników (2 łyżki)
❤(opcjonalnie)kolorowa posypka, kandyzowana skórka owocowa, lukier
Jeśli jakimś cudem chcecie odtworzyć przepis z mojego bloga i chcecie mieć telefon przy tym, to owińcie go folią spożywczą. Polecam, ja.
Przygotowanie:

1. Przygotuj stolnicę i wagę kuchenną. Odważ mąkę, cukier puder (200 g), miód i masło.
2. Wymieszaj na stolnicy mąkę, sodę oczyszczoną, przyprawę do pierników, i cukier puder. Dodaj masło i posiekaj ostrym nożem(ja jeszcze dodatkowo po posiekaniu roztarłam wszystko palcami dokładnie). Zrób dołek i wlej do niego miód i jedno jajko. Wyrób ciasto.
3. Gotowe ciasto podsyp mąką i rozwałkuj na grubość około 3 mm. Ja moje podzieliłam na 4 części, żeby było mi łatwiej. Ważne jest, żeby było równo, bo wtedy po upieczeniu będą ładniejsze. I to musi być takie 3 mm, bo cieńsze się rozpłaszczą i zlepią ze sobą, a dodatkowo będą miały takie przerwy.
4. Wytnij wzory foremkami i poukładaj je na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Zachowaj około 2 cm odległości między nimi, ponieważ urosną. 
5. Piecz pierniczki około 10 minut w temperaturze 180͒ C
6. Przygotuj lukier: utrzyj białko jajka z cukrem pudrem (100 g). Opcjonalnie możesz dodać trochę soku z cytryny. Jeśli chcesz go pokolorować, dodaj odrobinę barwnika spożywczego lub soku malinowego lub jagodowego. 
7. Jeszcze ciepłe pierniczki posmaruj lukrem. Możesz je też nim ozdobić, posypać posypką, rodzynkami, kandyzowanymi owocami. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia. 
8. Kiedy pierniczki wystygną i lukier całkiem zaschnie, przełóż je do zamkniętego pojemnika lub słoiczka, żeby zmiękły do świąt.
SMACZNEGO!

14 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis! Kiedyś wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają apetycznie :D mam nadzieje, że kiedyś je sam zrobie lub z kimś :)

    Pozdrawaim
    Zapraszam na http://badz-lepszym-kazdego-dnia.blogspot.com/2016/12/postanowienia-noworoczne.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaaaaaa jakie piękne. Jeju mam ochotę teraz na pierniczki :(
    Pozdrawiam
    jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za super przepis! Zapiszę sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie. :) Ja w tym roku nie robiłam pierników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sama z siebie robiłam pierwszy raz

      Usuń
  6. Nie obyło się bez pierniczków i w tym roku. Wyglądają bardzo ładnie.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pierniczki ! twoje wyglądają bardzooo apetycznie! ;)
    http://nofik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń