środa, 25 stycznia 2017

CIY: Whoopie pies

Whoopie pies to miękkie, czekoladowe ciasteczka przekładane masą z masła orzechowego, bitą śmietaną, marmoladą lub powidłami. Ja zrobiłam swoje z masą kokosową. Ale osobiście nie polecam, lepiej zróbcie z bitą śmietaną. Znaczy, są dobre, ale czuję, że ze śmietaną byłyby lepsze.

Składniki:

55 g masła
1/2 szklanku cukru
1 żółtko
1 szklanka mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
3 płaskie łyżki gorzkiego kakao
1/2 szklanki mleka
(rada ode mnie! Zróbcie więcej porcji, bo to starcza na mało tych ciastek)
 Do jednej miski wrzucamy pokrojone w kostkę masło, cukier i żółtko. Odstawiamy i bierzemy drugą miskę. Do niej przesiewamy mąkę z sodą oczyszczoną i proszkiem do pieczenia, dodajemy kakao i mieszamy dokładnie. Chodzi o to, żeby całość miała jednolity kolor. Bierzemy naszą pierwszą miskę.
 Zaczynamy ucierać składniki (około 3 minuty) i po tym czasie, partiami dodajemy suchą mieszankę. Po drugiej partii dodajemy mleko. Taka mała rada jeszcze ode mnie. Jak ucieracie mikserem jak ja, to najpierw przemieszajcie składniki łyżką bo cała kuchnia będzie ubrudzona.
 I w tym momencie, kiedy nasza masa nie wygląda zbyt zachęcająco (przynajmniej pachnie w miarę) przekładamy ją łyżeczką na blaszkę. Te kropki, które tutaj widzicie są za duże i za blisko siebie, więc dajcie mniejsze i powinno być okej, bo one naprawdę BARDZO rosną w piekarniku.
Ciastka pieczemy około 9 minut w temperaturze 190 stopni. Po wyjęciu ich, czekamy chwilę żeby przestygły. dobieramy takie same kółka i wypełniamy kremem. Jak mówiłam lepiej jest chyba spróbować z bitą śmietaną.
Dajcie znać czy wypróbujecie ciasteczka! 

6 komentarzy:

  1. Wygladaja smakowicie. Od razu ma sie ochote je schrupac, a na mnie bardzo zle dzialaja takie zdjecia. Nie moge lamac postanowien noworocznych. Tzymamy diete. Ale za jakis czas obiecuje ze wyprobuje przepis i dam ci znac czy ciasteczka mi smakowaly 😄

    http://nastolatka-za-granica.blogspot.be/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, daj koniecznie znać! :)

      Usuń
  2. Kiedy jesteś na diecie
    i widzisz to
    <<<<<<<<<<<
    Dzia Gromek....
    A tak poza tym haha to super post i ciekawy przepis ^^ Myślę, że z bitą śmietaną były by uqnedwrftr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ja też i muszę je tak spróbować!

      Usuń